torstai 22. marraskuuta 2007

Nopea ohjaus, coil overien asettelua taakse

Nopea ohjaus saapui ja asensimme sen saman tien. En tiedä tarkkaan miten kyseinen laite toimii, mutta veikkaisin että sisällä on planeettavaihde joka muuttaa välityksen tuplasti nopeammaksi. Laitetta kutsutaan jenkeissä nimellä "steering quickner" ja se on käytössä monissa rata-autoluokissa. Tässä mallissa on se hyvä puoli että sisäänmenevä ja ulostuleva akseli ovat linjassa toisiinsa nähden, eli se on helppo asentaa ohjausakselin keskelle kun minkään ohjausnivelen kulma ei muutu.

Voi arvata että vitsailtiin siitä että se laitetaan kuitenkin väärinpäin, ja niinhän siinä kävikin... Oli melko kevyt ohjata. Ennen ohjaus oli neljä kierrosta laidasta laitaan, nyt vain kaksi (ja siinä välissä tietenkin kahdeksan).

Ohjausakseli prässättiin niveleen, ja se tullaan hitsaamaan kiinni.

Ohjaamon lattiaan piti tehdä reikä että nopeuttaja mahtuu paikalleen.


Kuva katsottuna auton alta. Nopeuttaja asennettiin mahdollisimman lähelle runkopalkkia että sen kiinnityksen saa mahdollisimman tukevaksi. Jos sen olisi asentanut taaemmas niin kiinnityksestä olisi tullut paljon monimutkaisempi.

Reikä ummessa...


Kokeilimme myös locostin coil overeita autoon, koska sellaiset sattuu jo olemaan. Piti tietenkin kokeilla vakion iskarin kiinnikkeisiin, eikä se tietenkään käynyt... Tai perästä tuli ainakin matala.

Tällä korkeudella alkaa jo näyttää autolta, ikävä kyllä keulaa ei oikein järkevästi saa yhtä matalaksi.

Iskari alkaa olla linjassa tukivarren kanssa, ei hyvä.

Vielä on vähän tilaa sisäänjoustolle.

Ja fiilistelykuva perästä, Rengas istuu hyvin auton lokarin sisään.

Ei kommentteja: