Autosta kevennettiin takaa turhat pellit pois ja sisusta alkaa olla viimeisiä pikkusilauksia vaille valmis ottamaan vastaan alumiiniä. Kojelaudan alta poistettiin raitisilmakiertoon kuuluvan palkin turhat osat, vasempaan reunaan jätettiin tynkä että polkimien sekä ratin alkuperäinen kiinnitys jää talteen.
Kokeilimme myös moottorin asentamista, ja huoltoaukoista ei tunnu olevan puutetta. Ilman takahelmaa autoa tai konetta ei edes tarvitse nostaa.
Kiusaus on suuri päästä ajamaan. Nyt oikeastaan puuttuu penkki, virta moottorinohjausyksikölle ja jokin patentti bensatankiksi että auto liikkuisi eteenpäin. Näin kevyenä se olisi varmasti hauska ajettava. Vaikka aikaa siihen menisi vain pari päivää, niin aikaa on jo nyt liian vähän.
Rungon palkit on myös boxattu.
Loput ajasta kului hioessa oikeaa kylkeä maalauskuntoon.
Sisusta edestä taakse, pahimman (=kevennetyimmän) näköinen kuva.
Mika on juuri hitsannut lapun tukemaan ohjausakselia sekä polkimia poistetun ilmakanavan sijalle.
Irrotetun takahelman ansiosta asennus sujuu helposti yksin. Kaveri voi vaikka kuvata asennusprosessia häiriöittä.
Kone sisällä, alle jäi vielä 8,5 cm, eli katulaillinen maavara. Öljypohjaa tullaan maaltamaan 5 cm, kuten myös pakosarjaa. Moottorin alle asennetaan myös pohjapanssari suojaamaan öljypohjaa kolhuilta.
Vakiomoottori? Sopii todella hyvin konehuoneeseen...
keskiviikko 7. marraskuuta 2007
Kevennystä, sisustan viimeistelyä ja koneen mallailua
Sent by hege klo 11:11
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
3 kommenttia:
Tämä oli pakko laittaa suosikkeihin. Jään odottamaan, että saatte laitteen kilpiin. Toivottavasti voitte jelpata sitten paprujen kanssa, notta saisi pritscheniin myös voimakoneen takaamaan vauhdinhurmaa :D
Juuh, kunhan sais ekan katsastettua niin tietäis minkälainen menettely vaaditaan.
Kunhan pritschen on tölkki, eli neliskanttisen oloinen vm. 80-92 takamoottoripaku...
Pritschen on tölkki, mutta lavamallinen semmoinen. Vuodelta -84 ja huiman tehokkaalla 1.6D koneella.
Lähetä kommentti