lauantai 27. lokakuuta 2007

Kevennys, madallus ja vasemman kyljen maalaus

Painon mittauksesta innostuneina oli mukava jatkaa työskentelyä, tietenkin RataTaksin keventämisen merkeissä.

Ensimmäisenä lähti kojelaudan lämmitysyksikkö letkuineen. Auto on takamoottorilla, ja lämmityskennolle sekä jäähdyttimelle tulee erikseen omat letkunsa, eli lämppärin kennon poistamalla sai pois n. 8m letkua.

Seuraavana madallettiin perä irroittamalla takajousten yläkiinnikkeet rungosta. Jousen yläkiinnikkeet jäisivät vain turhaksi painoksi kun takapää muutetaan coil-over jousitetuksi.

Kun takapää saatiin asialliseen korkeuteen, niin seuraavana piti tietenkin madaltaa etupää. Etupään kohdalla jouset vaan oli vähän liian huonossa paikassa, edellinen madallus tehtiin auton ollessa kyljellään. Eli madallusta varten piti tehdä huoltoluukut.

Nyt auto alkaa olla sopivalla korkeudella. Renkaalla on yhä n. 5cm liikkumavaraa sisään, eli ihan riittävästi rata-ajoa varten. Pitää vielä tarkastaa jos etujousitus liikkuu sisään, todennäköisesti nyt iskunvaimentimet pohjaavat, toivottavasti kanitus ei tule pallonivelistä...

Takapää, jouset ja jousen yläpäät irroitettuina, eli takajousitus makaa iskareilla.

Etulattian kevennys.

VW tehtaan tekemä suunnitteluvirhe? Kun madaltaa tarpeeksi niin vakiot huohotussäiliöt ottavat renkaaseen.

Auto tontissa.

Vasen kylki maalattu.

Ei kommentteja: