maanantai 8. lokakuuta 2007

Pyöränkaaret valmiit, etupuskurifiilistelyä, ovien kevennys

Ensimmäinen lokarinkaari oli niin vaikea tehdä että päätimme tehdä seuraavat jatkamalla varaosapaloista leikatuilla vakioilla. Seuraavat kolme menivät nopeammin kuin pelkästään ensimmäisen teko.

Kokeilimme myös project zwo etupuskuria, vaatii vähän muokkaamista että sen saa hienoksi, mutta hyvältä näyttää.

Etuovista tyhjennettiin sisukset, ei ehkä olisi kannattanut, lähti niin vähän painoa pois. Kai kaikki paino on loppujenlopuksi plussaa. Paino on enimmäkseen edessä ja takana, tukemassa saranoita sekä lukkoa, eli pitää vielä kokeilla rasiaporalla poistaa moninkertaisia pellityksiä.

Auto "ajettiin" rullaamalla tallin eteen kun saimme vihdoin subarun raadon pois, eli työkalut ja muut ovat nyt paljon lähempänä, eikä aikaa niiden hakemiseen/siivoamiseen tuhlaannu enää yhtä paljon. Subaru oli muuten harvinaista etuvetoista mallia, eli otimme tottakai myös vaihteiston talteen tulevaa keskimoottoriprojektia varten.

Kotisivu alkaa myös olla valmis, vaatii enää vaan pikkusilauksia että sen kehtaa julkaista.

Vasen etulokari, eli se joka tehtiin ensimmäisenä. Tästä paikasta jäi yli korjauspala, näkee eron levitetyn ja vakion välillä.

Takalokari, huomaa miten paljon helpomman näköistä ensimmäisen jälkeen, vain yksi sauma eikä tarvitse tehdä peltiä täyttämään reikää.

Oikea etulokasuoja, pelkkä pohjamaali päällä ennen kittaamista. Kuvassa näkyy myös uusi tankin korkin paikka. Korkki on alumiininen ja sopii hyvin auton kilpurihenkeen, pitää ottaa kuva korkin kanssa...

Projekt Zwo etupuskuri. Pitää vielä poistaa lokarinkaariin nousevat kyljet ja korjata puskuriin tulleet osumat. Autoa pitää vielä madaltaa, mutta puskuri sopii yllättävän hyvin auton keulalle.
Etuovi, kun kolarisuojapalkin poistaa niin painoa lähtee ehkä kilo, eli tälläisessä autossa ~0,1% auton painosta! Vaikka kaikki paino lasketaan, niin tämä kevennys ei ehkä aikaan nähden ollut hirveän järkevä, ovi on vieläkin järkyttävän painava. Pitää vielä kokeilla rasiaporalla rei'ittää etu ja takareunan tupla/triplapellitykset. Kevyen oven tekeminen muusta kuin alkuperäisestä aihiosta vie vielä enemmän aikaa, niin täytyy yrittää saada mahdollisimman paljon painoa pois.

Ei kommentteja: