sunnuntai 3. toukokuuta 2009

Ratataksi radalla. Radalle.com 2.5 Ahvenisto - Moottoririkko

Mika, Erno ja apurit Harri ja Pete tekivät viimeisinä päivinä ennen ajoa pitkää päivää ja vikana yönä ennen radalle menoa saatiin nukuttua kokonainen tunti. Ohjelmaa teetti mm. öljypohja joka alkoi moottorin lämmettyä vuotamaan öljytikun kohdalta ja radalle piti saada myös toimivat valot.

Ratataksi ja vetoauto. Matkalla radalle.

Ratataksi ja huoltoauto. Saavuttu radalle ja ajo voi vihdoin alkaa.

Erno meni ensimmäisenä rattiin. Auto toimi loistavasti puoli kierrosta jonka jälkeen se alkoi rykiä. Mittaristossa luki 130 astetta vedenlämpö niin auto ajettiin hissukseen varikolle. Mittaristo on Kiinalaista alkuperää, ja siinä olikin näköjään bar asteikko öljynpaineessa, mutta vedenlämpö ja öljynlämpö on Fahrenheiteissa, eli ei ollutkaan hätää.

Mika jatkoi ajoa, ja heti kun kone tuli kunnolla ahdoille alkoi se rykiä. Päivä menikin siinä kun selvitettiin yhtä sun toista moottorin suhteen. Mika kävi 4-5 kertaa radalla ja ajoi n. 10 kierrosta paremmalla ja huonommalla menestyksellä. Välillä auto toimi hyvin ja välillä se vain ryki kun meni ahdoille.
Päivän päätti moottoririkko. Kone alkoi kilkattamaan niin ajot loppui siihen. Veikkauksena että kiertokangen laakerit olisivat entiset.

Vaikkei kone vielä toiminutkaan kunnolla, niin ne harvat jotka tuttavapiiristä kerkesivät kyytiin olivat otettuja ratataksin kyydistä radalla. Alustakin toimi ihan hyvin kun otetaan huomioon ettei keulassa ollut vielä oikeita jousia.











Ratakuvista kiitokset Toni Laarille. Lisää hänen ottamiaan ratakuvia voi käydä katsomassa osoitteessa http://toni.dnsf.org/

Kiitokset kaikille auttaneille! Radalla käynnin jäljiltä on taas parempi aavistus mihin suuntaan autoa pitää lähteä jalostamaan. Parin viikon kuluttua Artukaisiin radalle.com tapahtumaan yrittämään uudestaan!

Ei kommentteja: