maanantai 3. maaliskuuta 2008

Pakoputkisto, bensalinjat sekä moottorin sähköt valmiit.

Auton pitää olla valmis 21.3, eli American car showssa. Eli enää muutama viikko aikaa saada auto valmiiksi.

Polttoaineen kerääjäsäiliö. Pienempi säiliö tulee polttoainesäiliön ja moottorin väliin varmistaakseen että moottori saa kokoajan bensaa, suurimmat ongelmat on yleensä ajaessa pienellä bensamäärällä.

Lähikuvaa pakosarjan alkukäyrästä.

Sama alkukäyrä asennettuna koneeseen ja jatkettuna ahtimelle.

Kuvaa tankista ja kerääjäsäiliöstä.

Valmis maalattu pakosarja.

Bensapumppujen paikka. Kaksi pumppua työntää polttoaineen kerääjäsäiliöltä moottorille ja yksi siirtopumppu on polttoainesäiliön ja kerääjäsäiliön välillä. Kerääjäsäiliö paineistetaan 1bar ylipaineeseen.

Etujarrut. Vanhat vakiokamat yhä kiinni ja uusi T4 levy odottamassa asennusta.

Sulakkeiden ja releiden paikka viimeisteltynä.

Kilpa-autoissa yleensä poistetaan parkkilukko, ja sen myötä piti starttinapille ja virtakatkaisijalle löytää uusi paikka. Kuusipiste turvavyöt tekevät myös eri katkaisijoihin kuroittautumisen mahdottomaksi, niin huurteenpoiston katkaisija laitettiin samaan paikkaan. Vilkut ja pyyhkijät tulevat toimimaan vaikioilla viiksillä. Valokatkaisijaan tai hätävilkkuun ei tarvitse ajon aikana koskea, koska niihin ei turvavyötvyöt kiristettynä ylety.

Moottori starttivalmiina, meni vaan niin myöhään ettei enää jaksanut startata. Innostuksen puutettako? Noei... Olisi vielä tarvinnut bensaa, öljyä, vettä ja kaikki moottorin letkut olisi pitänyt tarkistaa.

Ei kommentteja: