keskiviikko 12. syyskuuta 2007

Esittely

Rakennamme pikkubussin ratakäyttöä varten. Auton pohjana on Volkswagen Transporter 80-92, eli se viimeinen takavetoinen malli. Autoon asennetaan subarun ahdettu boxermoottori ja alusta sekä jarrut muokataan ratakäyttöön sopiviksi. Autoa tullaan myös keventämään, sisälle rakennetaan turvakaaret ja asennetaan kuusi kuppipenkkiä.

Autosta tulee katulaillinen, ja paperisota onkin suuri osa tätä projektia. Tarvittavien papereiden löytäminen poikkeuslupahakemusta varten onkin osoittautunut odotettua hankalammaksi, mutta tässä vaiheessa epäonnistuminen ei ole vaihtoehto. Epäonnistuminen papereiden hankkimisessa tarkoittaa käytännössä sitä että meidän pitäisi myydä kaikki jo hankitut pikkubussit. Eihän kukaan halua ajaa tälläisellä jos siinä on vakio moottori?

Seuraavana on suunnitellut tekniset tiedot autolle. Ensimmäinen vuosi tullaan viettämään testaamisen, luotettavuuden saamisen ja ajokäyttäytymisen parissa, seuraavina vuosina on aikaa tehdä jotain erikoisempaa kun auto jo toimii radalla kuten pitää.

Edelliset projektit näyttävät suuntaa myös tässä projektissa. Bogeyracing Locost Yamaha R1 ja Porsche 914 RS. Jotain niiden suuntaista olisi tarkoitus tehdä.


Tekniset tiedot:

Auto:
VW Transporter T3

Konsepti:
Takamoottori, takaveto

Moottori:
Subaru EJ20T, turboahdettu, välijäähdytetty, märkäsumppuvoitelu

Vaihteisto:
2.1 litraisen 5 vaihteinen kitkalukolla
RJES kytkinkoppa

Jousitus:
Erillisjousitus edessä ja takana, coil overit ympäriinsä, säädettävät vakaajat

Jarrut:
Hydrauliset, kaksipiiri, tehostettu, jäähdytetyt levyt edessä ja takana

Ohjaus:
Tehostettu hammastanko-ohjaus, 2 kertaa nopeampi kuin vakiona

Pituus:
4570mm

Leveys:
1920mm

Korkeus:
1900mm

Paino:
<1300kg

Muut ominausuudet:
FIA hyväkstytty turvakaari, 6 FIA hyväksyttyä penkkiä (5 matkustajaa), 6-piste FIA turvavyöt, katulaillinen




Oikealta vasemmalle: RataTaksi, Henkan Caravelle, Mikan Multivan ja Mikan SuperPallo

Ei kommentteja: